Thursday, July 29, 2010

Demon

Citind o carte mai mult sau mai putin importanta, un autor ne-clasic, am ramas fara cuvinte cand am descoperit un anumit personaj creat de mintea unei femei. Un barbat desigur. Vampir pe deasupra. Evil. Rau. Care face doar ce-I place, tot ce-I pofteste inimioare, nu-I este credincios decat lui insusi si fiecare lupta pe care o duce e pt propria lui bunastare.

La un moment data apare ea – femeia – logic. Iubita fratelui sau. Indragostiti si iubinduse la nebunie si el pe margine – uitandu-se cu jind mereu. Ea e buna, creata cu suflet bun. Alege sa vada partea buna a demonului, durerea din el, partea de dincolo de masca. Evident ca o iubeste si el cu jind, din coltul lui salbatic, din padurea neagra, din partea cea mai intunecata a padurii, sub cerul innourat si negru, cu fulgerele siroind pe cer, cu pasarile absente care se ascund de el – totusi o iubeste.

Si dupa 4 volume citite am ajuns sa am simpatie pt demonul asta. Sa ma gandesc ca durerea ar fi doar o masca. Ca acel demon a trecut prin acea PAIN suprema si a ales sa se ascunda, sa se puna pe el mai presus de orice si oricine, sa fie egoist, egocentric, sa intoarca spatele lumii care l-a lovit si sa nu traiasa decat pt bunastarea lui. Chiar si asa ascunsa sub mii de zavoare gasesti ceva bun. Trebuie doar sa stii unde sa bati si ce latura sa atingi.

Si dupa ideile mele filosofice .. ca lumea n-ar fi toata rea si ca dc te stradui indeajuns de mult gasesti acel core, esenta buna intr-un om …. Din astea .. ati inteles idea … eii, dupa toate astea citesc continuarea – pe care recunosc ca n-am terminat-o dar am ramas prea socata. Ta na ! se intoarce demonul nostru (si in volumul asta prind si un glimpse din creierasul lui incurcat, twisted …. ehh) in sfarsit … demonul nostru se transforma in demon in adevaratul sens al cuvantului, face pact cu umbrele negre (isi pierde un ideal – acela de a lucra singur pt a face treaba pana la capat !), isi pedepseste fratele, crud, cu tortura maxima, o raneste si pe ea of course … ca doar ne intoarcem mereu la mitul biblic (intotdeauna FEMEIA e de vina !! evident …) … eii, ati prins idea ….

Si stau eu si ma gandesc … care-i frate faza ?? mai e buna ideea ca toti oamenii au un fundal bun pe undeva chiar dc ascuns sub mii si mii de teancuri sau nu ? sau la unii e prea neagra situatia astfel incat s-au decis sa nu mai exista nimic bun … sa distruga tot si se dedau total in arta asta neagra si necurata ….
Mmmm ……. Stau inca in cumpana, chiar mi-a pus un semn de intrebare. Astept sa vad cum se termina cartea .. mai sunt 2 volume si inca unul final pe care autorul inca nu l-a scris … deci banuiesc ca mai am de asteptat … asta daca nu reusesc sa intuiesc raspunsul inainte ….. I hope !

4 comments:

  1. Dupa cartea asta nu s a facut cumva un serial ma intreb eu...

    ReplyDelete
  2. ba da ... s-a facut ... si intre noi fie vorba serialul e muult m bine facut decat cartea ;)

    ReplyDelete
  3. Te astept cu o provocare pe blog .

    ReplyDelete
  4. mmm ... o provocare deci ....
    mmm ... sa-mi descrii cel mai de groaza cosmar al tau ...
    ce zici ??

    ReplyDelete